یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

یک نماینده مجلس:

باید دسترسی مراکز تحقیقاتی به فناوری وایمکس تسهیل شود

شريف حسيني

سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳:۰۰


منشی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دسترسی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی برای در اختیار گرفتن اینترنت پرسرعت بی سیم ( وایمکس ) باید تا حد ممکن تسهیل شود.

وایمکس نیوز - شریف حسینی در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به جوان بودن جمعیت کشور گفت: ایران از جمله کشورهای در حال توسعه به شمار می‌رود که باید با برنامه‌ریزی منسجم، حرکت به سمت توسعه همه جانبه مخابرات باند وسیع را در دستور کار خود قرار دهد.
وی با بیان اینکه فناوری وایمکس (WiMAX) یک روش بدون سیم فوق العاده سودمند در زمینه دسترسى تمامى کاربران به اینترنت و ارایه خدمات الکترونیکی شهری است، افزود: استفاده از این فناوری می‌تواند تحول گسترده‌ای در رشد و توسعه کشور ایجاد کند.
حسینی گفت: باید پوشش این فناوری هرچه زودتر در سراسر کشورکامل شود تا همگان بتوانند از مزایا و امکانات اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.
حسینی به کارگیری وایمکس را حرکتی مطمئن در ارتقاء حوزه ICT دانست و تصریح کرد: با تحریم‌های اقتصادی و بین‌المللی که هم اکنون کشور ما در آن قرار گرفته، استفاده از این فناوری می‌تواند کمک شایانی در زمینه پیشرفت علم و فناوری کشور داشته باشد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه این فناوری با سرعت‌های گوناگون برای کاربری‌های متفاوت باید در اختیار کاربران قرار گیرد، افزود: اولویت‌بندی در ارایه وایمکس به کاربران از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو